Mobile & mHealthhttps://www.chipsoft.nl/hix-abc/artikel/162/Mobile-mHealthMobile & mHealth

 

 

Mobile & mHealthhttps://www.chipsoft.nl/hix-abc/artikel/162/Mobile-mHealthMobile & mHealth

HiX is behalve op groot scherm ook beschikbaar op mobiele devices. Het EPD is schaalbaar, waarbij de weergave zich aanpast aan het device dat de gebruiker in handen heeft. Dankzij de meest innovatieve mHealth-toepassingen kunnen ook externe zorgverleners en patiënten eenvoudig participeren in de zorg.

mHealth in HiX

Met HiX hebben zorgprofessionals de nodige informatie over hun patiënten altijd op zak, waar ze ook zijn: op het OK, tijdens hun ronde, aan de lunchtafel in de kantine... Hierbij kunnen ze gebruikmaken van alle mogelijke devices, gaande van smartphones tot tablets, laptops en bijvoorbeeld smart tv's.

De enige voorwaarde om het EPD te kunnen openen is een actieve internetverbinding. Zo kunnen artsen bijvoorbeeld van thuis uit hun spreekuur voorbereiden, laboratoriumresultaten inkijken en collega's assisteren. Externe zorgverleners kunnen onder meer verwijzingsafspraken inplannen, resultaten inkijken en communiceren met specialisten. Patiënten kunnen onderweg onder andere vragenlijsten invullen en informatie inkijken.

Context of use

HiX speelt in op de context of use. Door het krachtige aanpassingsvermogen van de toepassing 'weet' HiX wie de zorgverlener is en welke rol deze op elk moment in het behandelproces vertolkt. Hierdoor worden taakgerichte registratie- en naslagmogelijkheden aangeboden die perfect zijn afgestemd op de situatie.

Apps

Met apps biedt ChipSoft specialisten onderdelen van het EPD aan in pocketformaat, zodat ze te allen tijde de belangrijkste patiëntinformatie kunnen raadplegen. Zorgverleners kunnen gebruikmaken van de app HiX-mobile voor IOS en Android, te downloaden in de appstores. Daarnaast heeft de zorginstelling de optie met de software zelf apps te ontwikkelen en te integreren in het EPD. Met deze revolutionaire aanpak kunnen zorginstellingen zelf invulling geven aan hun specifieke wensen met betrekking tot mHealth.

Externe zorgverleners

De online toepassingen versterken de transmurale samenwerking tussen zorgverleners. Bij het doorverwijzen naar het ziekenhuis kan een huisarts bijvoorbeeld een afspraak voor de patiënt inplannen, die meteen in de agenda van de specialist verschijnt. De verwijsbrief is ook meteen raadpleegbaar in het patiëntendossier. Op zijn/haar beurt kan de huisarts het opnametraject van de doorverwezen patiënt inzien, inclusief uitslagen van onderzoeken, diagnoses door de specialist en medicatie-informatie. De huisarts maakt eveneens gemakkelijk contact met de behandelaar(s) van de patiënt in het ziekenhuis.

Patiëntparticipatie

De mobiele beschikbaarheid van HiX versterkt de betrokkenheid van de patiënt. Deze krijgt via het portaal toegang tot (delen van) zijn/haar dossier, bijvoorbeeld uitslagen. Dankzij mHealth hoeft de patiënt zich niet meer voor elke activiteit naar de zorginstelling te begeven. Bepaalde aspecten van het zorgtraject kunnen vanop afstand vervolledigd worden. Patiënten geven informatie online door, op een moment dat hen goed uitkomt. Zo kunnen ze bijvoorbeeld vragenlijsten invullen, afspraken inplannen, contact opnemen met zorgverleners, uitslagen opvragen en veranderingen in het ziektebeeld doorgeven. Deze informatie is onmiddellijk beschikbaar voor de behandelaars.

Voordelen

  • EPD altijd en overal (online) beschikbaar
  • Gebruiksvriendelijke interfaces op elk toestel
  • Taak- en contextgerichte ondersteuning
  • Registratie bij de bron met mobiele weergaven geïntegreerd in EPD
  • Meer regie en inzagemogelijkheden voor patiënt
  • Tijdbesparing voor zorgverleners
  • Efficiënte inzet van resources
  • Nauwe samenwerking met zorgpartners

Meer weten?

Neem voor meer informatie contact op met communicatie@chipsoft.be.

GP0|#f8a1be14-14c7-4487-b526-dbbb7564ab9a;L0|#0f8a1be14-14c7-4487-b526-dbbb7564ab9a|Mobile;GTSet|#22330115-d00b-41a5-a8fa-382778f5d637;GP0|#1abb78ef-9f22-4dd5-998e-cf4fe1a29304;L0|#01abb78ef-9f22-4dd5-998e-cf4fe1a29304|Apps;GP0|#6a3d9932-cccd-4e57-97f8-da398995dd22;L0|#06a3d9932-cccd-4e57-97f8-da398995dd22|Zorgportaal

 RelatedItems

Kan ik u helpen?

. . .
De chat is beëindigd