Zorginnovatie staat hoog in het vaandel bij ons. Daarom vinden wij het belangrijk om nauw in contact te staan met u als eindgebruiker. Op die manier kunnen we samen het elektronisch patiëntendossier HiX naar een steeds hoger niveau tillen. Ook zorgen we ervoor dat het blijft aansluiten op de veranderende behoeften van zorgprofessionals. Om deze zorginnovatie aan te jagen, hebben wij het Innovatieplatform opgezet.

Het Innovatieplatform bestaat uit diverse onderdelen: de gebruikersgroepen, HiX-Netwerken, Round Tables en HiX Tip & Tricks. Deze hebben als doel om expertise te bundelen, kennis te delen en de content in het elektronisch patiëntendossier te verrijken.

HiX Tips & Tricks

Nieuwkomer binnen het Innovatieplatform is de sessie 'HiX Tips & Tricks', bedoeld voor zorgverleners die slimmer met HiX willen werken. Tijdens een sessie van 45 minuten vertellen experts van ChipSoft hoe u procesversnellers inzet om HiX nóg beter voor u te laten werken. Denk hierbij aan tips om een consult zo efficiënt mogelijk uit te voeren of makkelijker door een dossier te navigeren. Ook krijgt u tips over sneltoetscombinaties en het personaliseren van HiX. Alle tips & tricks dragen bij aan de vermindering van de registratielast en zorgen ervoor dat u meer tijd kunt besteden aan de patiënt.

Kortom, de 'HiX Tips & Tricks' vormen de ideale bijeenkomsten om uw HiX-kennis te vergroten.

Bekijk op de HiX Tips & Tricks kalender welke sessies al gepland staan de komende tijd. Voor vragen en/of het aanmelden van een sessie kunt u contact met ons opnemen via innovatieplatform@chipsoft.com.

Gebruikersgroepen

Zorginnovatie krijgt mede gestalte via verschillende gebruikersgroepen. Om u als zorgprofessional optimale ondersteuning te bieden, organiseren wij verschillende gebruikersgroepen. Hierin gaan we met eindgebruikers uit verschillende zorginstellingen aan tafel om inhoudelijke expertise met elkaar te delen. Het doel van de gebruikersgroepen is enerzijds het samen verrijken van de standaard content van ons elektronisch patiëntendossier. Anderzijds brengen wij eindgebruikers via de gebruikersgroep graag op de hoogte van ontwikkelingen. De gebruikersgroepen zijn een aanvulling op de reguliere ontwikkelingen en zorginnovatie van ChipSoft. Door deelname aan de gebruikersgroepen kunt u als eindgebruiker bijdragen aan het verrijken van de standaard content. Zo verbeteren wij samen HiX én de zorg.


Dankzij de gebruikersgroepen kun je met elkaar sparren en vervolgens met een goed concept richting ChipSoft komen. Zo vertegenwoordig je de wensen van heel Nederland." - Nicole Botta, Ziekenhuisapotheker en voorzitter van Medicatie/Apotheek, werkgroep EVS.

Meewerken aan zorginnovatie

Deelnemers van de gebruikersgroep zijn actieve eindgebruikers die zich voor minimaal één jaar committeren aan de groep. Voor de samenstelling van elke gebruikersgroep is een profiel beschikbaar. Hiermee worden vergelijkbare eindgebruikers bij elkaar gebracht om de denkkracht rondom hun werkproces te bundelen. Om zo samen zorginnovatie naar een steeds hoger niveau te tillen. Aanmeldingen verlopen via de CMIO van de zorginstelling.


"Samen met de werkgroep zorgen wij voor mooie functionaliteiten, zodat ziekenhuizen het ook graag willen gebruiken. En dat het echt meerwaarde heeft voor de patiënt."Gerdy Klein Bleumink, Informatiemanager bij Rijnstate en voorzitter van de gebruikersgroep Patiënt.

HiX-Netwerken

Het doel van HiX-Netwerken is om zorgprofessionals van zorginstellingen bij elkaar te brengen om informatie te delen, kennis uit te wisselen én te leren van professionals uit andere markten. Tevens praten wij de aanwezigen bij over de ontwikkelingen binnen HiX en ChipSoft. Er zijn twee HiX-Netwerken, te weten HiX-Netwerk CMIO en HiX-Netwerk CMIO, CNIO en CIO. Bij de laatstgenoemde nodigen wij alle CMIO's, CNIO's en CIO's van de ChipSoft-zorginstellingen uit. Ook nodigen wij de voorzitters van de werkgroepen van Medicatie/Apotheek uit.

Round Tables

Regelmatig organiseren wij Round Tables. Deze zijn bedoeld om eindgebruikers meer te betrekken bij reguliere ontwikkelingen. Round Tables hebben betrekking op één specifiek onderwerp en hebben een tijdelijk karakter. Samen met de eindgebruikers bundelen we expertise en wisselen we kennis uit in een kleine setting van deelnemers. De Round Tables zijn een aanvulling op de reguliere ontwikkelingen en hebben veelal betrekking op onze innovaties. Wij benaderen deelnemers persoonlijk voor een Round Table en geven uitgebreide toelichting op dit nieuwe concept, het specifieke onderwerp en de wederzijdse verwachtingen.

 

Zorgprofessionals over de Round Tables

Hieronder vertellen CNIO's over de meerwaarde van de digitale looplijst, ontwikkeld binnen de Round Table HiX Mobile.


In onderstaande video wordt een mooie aanleiding besproken voor het organiseren van een Round Table.


Deelnemers aan de Round Table Inzage Audit vertellen meer over de meerwaarde van samenwerken aan nieuwe oplossingen:


Meer weten?

Voor meer informatie over ons Innovatieplatform kunt u contact opnemen met innovatieplatform@chipsoft.nl.

Neem hier contact op