Orthopediehttps://www.chipsoft.nl/hix-abc/artikel/59/OrthopedieOrthopedie

 

 

Orthopediehttps://www.chipsoft.nl/hix-abc/artikel/59/OrthopedieOrthopedie

HiX ondersteunt alle medewerkers en processen op de afdeling Orthopedie. Het zorgt dat elke behandelaar direct over de relevante gegevens van de patiënt beschikt en biedt handige tools die de registratiedruk minimaliseren.

Orthopedie binnen HiX

HiX bevat een compleet orthopedisch dossier, dat artsen en verpleegkundigen optimaal ondersteunt bij het uitvoeren en registreren van zorg. Daarbij zijn alle relevante gegevens op ieder moment voorhanden. Bovendien maken de Patient Reported Outcome Measures (PROMS), de implantatieregistratie en aanlevering aan LROI geïntegreerd onderdeel uit van HiX.

Alle zorgvragen

HiX biedt orthopeden intelligente registratiemogelijkheden. Gegevens die tijdens het proces worden vastgelegd, zijn direct beschikbaar voor de aanlevering van de PROMS of de implantatieregistratie.
Voor tientallen zorgvragen zijn voorgedefinieerde uitvragingen beschikbaar. Bovendien biedt HiX diverse tools voor een efficiënte operatieverslaglegging. Er kan bijvoorbeeld worden gekozen om op basis van standaardteksten te registreren of basis van ingreep-specifieke invulformulieren. Daarvan zijn er tientallen in HiX beschikbaar. HiX zorgt ook dat orthopedische scorelijsten automatisch worden ingevuld met de juiste gegevens; deze worden gedurende het gehele behandeltraject als onderdeel van het werkproces vastgelegd.

PROMS in portaal

Patiënten kunnen de PROMS-vragen thuis digitaal beantwoorden, waarna de antwoorden direct beschikbaar zijn in het EPD. Niemand hoeft ze dus meer handmatig in te voeren. Bovendien worden deze gegevens automatisch klaargezet voor verzending naar instanties, zoals de LROI. Doordat patiënten deze lijsten online invullen, zijn zij betrokken bij hun herstel  en scheelt dit veel werk op de afdeling.

Rolgerichte view

HiX biedt voor elk specialisme en voor iedere rol een specifieke view op het EPD. Hierdoor heeft iedere behandelaar direct een volledig en relevant beeld van de patiënt, zonder dat hij of zij actief op zoek hoeft naar informatie.

Multidisciplinair overleg (MDO)

Zo toont HiX bijvoorbeeld altijd een actueel overzicht van de medicatie, allergieën en voorgeschiedenis van de patiënt. Ideaal voor het eigen werkproces, maar ook een meerwaarde tijdens het multidisciplinair overleg (MDO); de bevindingen van alle zorgverleners die aan het MDO deelnemen, worden gecombineerd getoond zodat iedereen van elkaar ziet wat er is geregistreerd.

Standaard content

Door onze standaard content reikt HiX de juiste informatie altijd op het juiste moment en met de juiste context aan. Dit maakt het vastleggen van gegevens eenvoudiger en efficiënter. Door een tweedeling in het scherm kunnen behandelaars gegevens registeren en eenvoudig daarnaast de vorige registraties of uitslagen raadplegen. Door beide naast elkaar te tonen, houden zij optimaal overzicht en leggen zij eenvoudiger en efficiënter informatie vast.

Innovatieve tools

HiX voorziet zorgverleners van innovatieve tools, zoals snelteksten en het aanbieden van ‘zorgvragen’, die de juiste gegevens op basis van de klacht van de patiënt direct tonen. Daarnaast biedt HiX een structuur om de gegevens op de juiste manier vast te leggen, waardoor de gegevens eenvoudig te filteren zijn.

Handig hergebruik

Gegevens die eenmaal zijn vastgelegd, worden handig gedeeld met andere behandelaars en hergebruikt. Denk hierbij aan intoxicaties, allergieën, behandelbeperking en metingen. Bij het vastleggen van de diagnose, bijvoorbeeld, wordt automatisch de bijbehorende DBC voorgesteld. Dit is een mooi voorbeeld hoe HiX helpt bij het verlagen van de registratielast voor artsen.

Prestatie-indicatoren

Door gegevens gestructureerd vast te leggen zijn ze bovendien beschikbaar voor de aanlevering van prestatie-indicatoren of managementinformatie. Bovendien zorgt het voor optimale ondersteuning van de zorgadministratie.

Richtlijnen

HiX ondersteunt internationale richtlijnen, waarbij de arts tijdens het registreren de juiste keuzes aangeboden krijgt, met daarbij de logische vervolgstap. Denk aan specifieke scorelijsten of het behandelbeleid op basis van deze richtlijnen.

eHealth

HiX biedt diverse mogelijkheden om via eHealth het zorgproces nog beter te ondersteunen. Zo kunnen zorgverleners thuis of onderweg online het EPD inzien en aanvullen. Patiënten hebben via een eigen online portaal toegang tot vragenlijsten, eConsults en voorlichtingsmateriaal over hun ziekte of aandoening. Ook kunnen zij online hun dagboek bijhouden. Hiervoor kunnen zij een pc gebruiken, maar ook hun smartphone, tablet of laptop.

Uw voordelen

• Vakinhoudelijke content 
• Optimaal overzicht
• Uniformiteit en efficiëntie in registraties
• Verlaging registratielast door hergebruik gegevens
• Werkprocesondersteuning
• Prestatie-indicatoren vastleggen als onderdeel van het werkproces

Meer weten?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met communicatie@chipsoft.nl.


GP0|#4eed78e7-5ded-4c7d-8b03-1d4483199d03;L0|#04eed78e7-5ded-4c7d-8b03-1d4483199d03|Orthopedie;GTSet|#22330115-d00b-41a5-a8fa-382778f5d637;GP0|#4f0556ff-ba79-414b-85b4-17d71b6d3081;L0|#04f0556ff-ba79-414b-85b4-17d71b6d3081|Standaard content;GP0|#4dbb61a5-dbdc-46d3-9bc8-2c058ef2e8ea;L0|#04dbb61a5-dbdc-46d3-9bc8-2c058ef2e8ea|PROMS

 RelatedItems

Kan ik u helpen?

. . .
De chat is beëindigd