Usabilityhttps://www.chipsoft.nl/hix-abc/artikel/79/UsabilityUsability

 

 

Usabilityhttps://www.chipsoft.nl/hix-abc/artikel/79/UsabilityUsability

Zorgprofessionals hebben behoefte aan intuïtieve software waarmee ze met een minimale handelingen het maximale resultaat bereiken. In iedere situatie en op elk device. Daarom werkt een gespecialiseerd team fulltime aan het bewaken en nóg verder verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van HiX.

Usability binnen HiX

HiX is consistent en logisch ingericht, zodat iedere gebruiker gemakkelijk de weg vindt. Functionaliteiten staan altijd op dezelfde plaats, kleuren en iconen zijn herkenbaar en gebruikers kunnen hun werkscherm afstemmen op persoonlijke wensen. Zaken die ze moeten registreren, voltooien ze zo efficiënt en prettig mogelijk. Vervolgacties worden direct en op minimale ‘scrollafstand’ aangeboden.

Personaliseren

Elke gebruiker kan zijn eigen view naar wens finetunen, zodat hij met zijn eigen voorkeur nóg efficiënter kan werken met HiX. Van de schermindeling en de favoriete functionaliteiten tot de plaats waar de patiëntinformatie opent: voor elke gebruiker onthoudt HiX de persoonlijke voorkeuren. Zo werkt iedereen altijd en overal in zijn favoriete en vertrouwde digitale werkomgeving.

Alle devices

HiX weet waarmee zorgverleners bezig zijn, op welk device ze werken en welke toepassingen ze nodig hebben. Daardoor kan het altijd een taakgerichte oplossing aanreiken in optimale presentatievorm. Het maakt niet uit of dat een vaste pc is, een smartphone of een tablet. HiX is altijd op maat van de gebruiker én het device.

Intuïtief voor iedere gebruiker

Dankzij de intuïtieve user interface kunnen ook onervaren computergebruikers snel met HiX overweg. Zij kunnen het systeem in alle rust, vertrouwen en zonder consequenties met HiX aan de slag. Een onmogelijke invoer is niet mogelijk: HiX attendeert de gebruiker op fouten, doet suggesties en denkt met de gebruiker mee. Alle ‘user interface-elementen’ bevatten een uitleg in de hint.

Usability-team

Een gespecialiseerd usability-team werkt fulltime aan het bewaken en verder te verbeteren van de ‘look and feel’ en gebruiksvriendelijkheid van HiX. Dit team werkt volgens bewezen internationale standaarden en volgt de nieuwste trends en wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van mens-computerinteractie. Zo analyseren en evalueren zij op de werkvloer het gebruiksgemak van al onze oplossingen. Met innovatieve observatiemethodes wordt tot in detail geïnspecteerd hoe zorgprofessionals met de software werken, waarna het voor elke gebruikersgroep wordt afgestemd op de werkprocessen, wensen en behoeften.

Voordelen

• Zorgprofessionals hebben meer tijd voor zorg verlenen
• Gebruikers worden 'verleid' om in HiX te werken
• Ook minder ervaren computergebruikers kunnen snel met HiX aan de slag

Meer weten?

Neem voor meer informatie contact op met communicatie@chipsoft.nl.


GP0|#47cf3bf7-8d86-4865-bcdc-9a47f99c6723;L0|#047cf3bf7-8d86-4865-bcdc-9a47f99c6723|Usability;GTSet|#22330115-d00b-41a5-a8fa-382778f5d637;GP0|#8decb4e5-0255-48f2-933a-b53d3702a05a;L0|#08decb4e5-0255-48f2-933a-b53d3702a05a|Functionele innovatie;GP0|#f1ac6db0-05b0-4cb8-b115-08a1dd366100;L0|#0f1ac6db0-05b0-4cb8-b115-08a1dd366100|Smart health

 RelatedItems

Kan ik u helpen?

. . .
De chat is beëindigd