HiX helpt huisartsen met innovatieve tools hun werkdruk te verlagen. Met name de geïntegreerde slimme consultregistratie en ondersteuning rondom doorverwijzen en herhaalrecepten springen daarbij in het oog.


Onderzoeksbureau Newcom meldde eerder deze week dat de kwaliteit van de huisartsenzorg onder druk staat door de toenemende werkdruk onder huisartsen. Als grootste risico’s voor patiënten kwamen het sneller afronden van consulten, het sneller doorverwijzen en te weinig tijd voor het afhandelen van herhalingsrecepten naar voren. Met intelligente tools biedt HiX uitkomst.


Consult 2.0

Door een nieuwe, slimme vorm van consultregistratie geven we enerzijds invulling aan de verplichte (gestructureerde) registraties en anderzijds aan de wens van huisartsen om dit op een veel natuurlijkere manier aan te bieden dan zij tot op heden gewend zijn. In deze ‘Consult 2.0’ is de klassieke SOEP-sjabloon in een nieuw jasje gestoken, waarbij de verslaglegging ogenschijnlijk in vrije tekst plaatsvindt, maar daadwerkelijk gestructureerd wordt opgeslagen.

Vanuit de consultregistratie kunnen huisartsen direct orders, medicatie, metingen, zorgactiviteiten, et cetera, vastleggen, zonder ook maar één uitstapje te maken. Bovendien kunnen zij autoteksten personaliseren en standaard antwoorden en sjablonen inzetten om registratie sneller in te voeren. Hierdoor houden zij meer tijd over voor de patiënt. Omdat alle gegevens gebundeld zijn, is altijd duidelijk op basis van welke informatie beleid is uitgezet en is de relatie tussen klachten, uitslagen en beleid van de patiënt in één oogopslag inzichtelijk.


Tijdbesparende oplossingen

Ook voor het doorverwijzen en afhandelen van herhaalrecepten biedt HiX tijdbesparende mogelijkheden. De afgelopen maanden mochten wij diverse demonstraties geven bij huisartsenposten en praktijken door het hele land. Daar vielen de innovatieve functionaliteiten duidelijk in de smaak.


Meer weten?

Wilt u ook meer weten over HiX voor huisartsen? Neem dan contact op via communicatie@chipsoft.nl.