ChipSoft en Vtel hebben een vergaande integratie tot stand gebracht van telefonieplatform Vcare in HiX. Hierdoor ondervinden huisartsenposten, ziekenhuizen, klinieken, GGZ-instellingen en revalidatiecentra optimale ondersteuning op het gebied van telefonie.


Huisartsenposten en –praktijken hebben door deze baanbrekende integratie direct vanuit HiX toegang tot de communicatiesuite Vcare, ontwikkeld door Vtel. Zonder apart in te loggen krijgen triagisten en huisartsassistenten bij binnenkomende telefoontjes direct een suggestie wie de beller kan zijn. Hierbij worden de naam en geboortedatum direct getoond, zodat ze snel de patiënt kunnen identificeren en het bijbehorende dossier kunnen openen.


Efficiënter

Indien een telefoonnummer aan meerdere personen is gekoppeld – zoals bij families en woonverbanden - worden die allemaal getoond. De triagisten en assistenten werken hierdoor efficiënter, omdat zij het dossier altijd direct bij de hand hebben.


Gesprekken opnemen

De integratie van Vcare in HiX houdt ook in dat telefoongesprekken opgenomen en gekoppeld kunnen worden aan het dossier van de patiënt. Dit stelt huisartsen en/of kwaliteitsmedewerkers in staat de gesprekken nog eens rustig terug te luisteren vanuit het dossier. En mochten zij aanvullende vragen hebben aan de patiënt, kunnen zij die met een druk op de knop vanuit HiX bellen.


Zorgmarktbrede oriëntatie

HiX van ChipSoft ondersteunt zowel huisartsenpraktijken als huisartsenposten, ziekenhuizen, klinieken, GGZ-instellingen en revalidatiecentra. Hierdoor kan in potentie de gehele zorgmarkt profiteren van de geïntegreerde mogelijkheden van Vcare.


Zorgkwaliteit omhoog

CEO Hans Mulder van ChipSoft: “Door deze vergaande integratie gaat de kwaliteit van zorg omhoog. Huisartsenpraktijken en huisartsenposten kunnen patiënten hierdoor snel en gericht te woord staan en zorgverleners kunnen door de integratie van Vcare hun werk efficiënter inrichten.”


Meer tijd voor zorg met ondersteuning van techniek

Founder Vcare Gerard Olde Olthof: “Door deze samenwerking tussen ChipSoft en Vtel heeft een zorgverlener meer tijd om zorg te verlenen in plaats van verslaglegging te doen. Techniek zoals het bedoeld is: om te ondersteunen in een proces, in plaats van het aanpassen van het proces op de techniek.”