https://www.chipsoft.nl/nieuws/375/Ziekenhuis-Rivierenland-geeft-patient-meer-regie-met-HiXZiekenhuis Rivierenland geeft patiënt meer regie met HiX

 

 

Ziekenhuis Rivierenland geeft patiënt meer regie met HiX

Ziekenhuis Rivierenland werkt vanaf vandaag met HiX. Met dit innovatieve EPD vervangt het ziekenhuis elf deelsystemen door één geïntegreerde oplossing. Hiermee zet Ziekenhuis Rivierenland in op meer efficiëntie, veiligheid en een nog betere samenwerking met patiënten en andere zorgaanbieders.

HiX voorziet Ziekenhuis Rivierenland van een volledig geïntegreerde digitale werkomgeving. Het EPD biedt een totaaloplossing aan functionaliteiten om patiëntgerichte behandel- en registratieprocessen te ondersteunen, waarbij alle processen binnen één werkstroom naadloos op elkaar aansluiten. Doordat HiX inzetbaar is op vaste en mobiele devices, kunnen zorgverleners overal de gewenste informatie inzien en registreren en kunnen patiënten online bijdragen aan hun eigen zorg.

"ChipSoft best in class"
Marc Hendriks, lid raad van bestuur

Aanmeldzuilen

Patiënten van Ziekenhuis Rivierenland melden zich vanaf nu voor hun afspraak bij aanmeldzuilen in de hal. De zuil controleert de identiteit van de patiënt door zijn of haar identiteitsbewijs te scannen. De aanmeldzuil print vervolgens de tijd en plaats van de afspraak voor de patiënt. 

Patiëntenportaal MijnZR

Ook nieuw is de komst van MijnZR, het patiëntenportaal. Daarin kunnen patiënten thuis hun medische gegevens bekijken. Denk daarbij aan een overzicht van afspraken, uitslagen en brieven. Ook kunnen patiënten communiceren met hun arts, een afspraak wijzigen of herhaalmedicatie aanvragen. Om veilig in te loggen, wordt hierbij gebruikgemaakt van DigiD met sms-verificatie.

Gegevensuitwisseling

Naast het faciliteren van optimale samenwerking met de patiënt, ondersteunt HiX het ziekenhuis bij gegevensuitwisseling met andere zorgorganisaties. Het gebruik van standaarden zorgt hierbij voor veilige, duidelijke communicatie.  

“Meer tijd voor patiënt”

Bestuurder Marc Hendriks: “HiX stelt ons in staat om administratieve taken efficiënter uit te voeren. Dat betekent meer tijd voor handen aan het bed. En voor patiënten betekent het dat zij straks informatie kunnen uitwisselen met het ziekenhuis via een beveiligde internetsite.”

2019-10-10T22:00:00Z
GP0|#adea3465-bcad-45a2-96dd-8f9d8c2d87b6;L0|#0adea3465-bcad-45a2-96dd-8f9d8c2d87b6|Implementatie;GTSet|#22330115-d00b-41a5-a8fa-382778f5d637;GP0|#db65aec2-6a90-4267-a20c-e819918cd7bf;L0|#0db65aec2-6a90-4267-a20c-e819918cd7bf|Patiëntenportaal;GP0|#5ff3e843-996a-4f1f-93f4-3f2fb2dc8d0a;L0|#05ff3e843-996a-4f1f-93f4-3f2fb2dc8d0a|Gegevensuitwisseling
Nieuws

 Gerelatieerd Nieuws

Kan ik u helpen?

. . .
De chat is beëindigd