​Zorginstellingen voorzien van slimme ICT is dagelijkse kost bij ChipSoft. Zo maken wij impact in de zorg. En meer dan ooit heeft de zorg-ICT bekwame mensen nodig om artsen en verpleegkundigen optimaal te ondersteunen. Tijdens de coronacrisis en ver daarna. Bekijk daarom snel onze vacatures.

Gaëlle Bovy, recruiter bij ChipSoft, merkt dat kandidaten iets terughoudender zijn met solliciteren dan voor de crisis. Enerzijds logisch, vindt ze, maar vooral ook jammer: ook nu zijn er veel mooie kansen bij ChipSoft. "Een paar dagen geleden is er een groep van zestien nieuwe collega's begonnen in allerlei functies, waaronder ook drie voor ons kantoor in België."

Softwareontwikkelaar Yves Vancraenendonck is een van die nieuwe starters. Hij vertelt hoe hij zijn eerste werkdagen bij ChipSoft ervaren heeft. "Vooraf wist ik niet goed wat te verwachten van mijn eerste dagen bij ChipSoft. De eerste werkdag is altijd wel spannend, en het feit dat ik meteen van thuis zou beginnen werken, riep bij mij toch wat twijfels op. Gelukkig bleek dit allemaal heel goed mee te vallen. Door middel van Skype en aangepast opleidingsmateriaal zijn de eerste werkdagen vlot verlopen. De trainingen die ik tot nu toe heb gehad, waren er vooral op gericht om mij een beter beeld te geven van HiX en de werking ervan. En indien ik vragen had, waren mijn collega's heel vriendelijk en steeds bereid om te helpen. Hierdoor voel ik mij meteen welkom en kan ik niet wachten om mijn collega's, in het echt dan, te ontmoeten."

Sollicitatiegesprekken vinden op dit moment niet meer op kantoor plaats, maar online. Gaëlle: "Wij volgen alle richtlijnen van het Crisiscentrum en de FOD Volksgezondheid en gebruiken bijvoorbeeld Skype voor het face-to-face contact met de kandidaten. Dat verloopt allemaal heel soepel."

Komen de kandidaten tot een akkoord met onze recruiters, dan starten de nieuwe collega's van thuis uit aan hun nieuwe job. Gaëlle: "We helpen alle starters met het opstellen van een remote verbinding. Als iedereen up-and-running is, hebben we een gezamenlijke opening via Skype. Dat is leuk, want dan zien zij ook de andere starters en dat schept een band. Wat volgt is een kennismakingsrondje en een presentatie over ChipSoft en ons EPD (elektronisch patiëntendossier) 'HiX'. Daarna wordt iedereen, ook weer via Skype, door zijn of haar teamleider opgevangen en begint het gepersonaliseerde inwerkprogramma. Ook doorheen dat programma worden de starters goed opgevolgd."

Kortom, de coronacrisis zorgt momenteel voor veel onzekerheid, maar bij ChipSoft liggen er volop kansen om mee te werken aan de ondersteuning van de zorg. Gaëlle: "Bekijk daarom onze openstaande vacatures. Staat daar niet direct een geschikte functie tussen voor jou maar denk je op een ander vlak meerwaarde te kunnen bieden met jouw kwaliteiten? Aarzel dan zeker niet om contact met ons op te nemen."

 

 

Frequently Asked Questions: COVID-19 en solliciteren bij ChipSoft

Welke richtlijnen houden jullie aan i.v.m. met COVID-19?

Uiteraard worden de richtlijnen van het Crisiscentrum en het Ministerie van Volksgezondheid gehanteerd. Het kantoor in Antwerpen is gesloten en iedereen werkt sinds 16 maart thuis. Zo houden we mee de verspreiding van het virus onder controle. We bieden de nodige ondersteuning om telewerk voor iedereen mogelijk te maken. Sollicitatiegesprekken vinden ook via Skype plaats. Je kunt dus gewoon solliciteren en hoeft zeker niet te wachten tot het einde van de maatregelen.

Ik zie een vacature die bij mij past, hoe solliciteer ik?

Je solliciteert via onze website. Zoek de vacature die bij je past, klik op "solliciteer nu", vul het sollicitatieformulier in en voeg je CV en motivatiebrief toe. Een recruiter zal contact met je opnemen om de verdere procedure te bespreken.

Als jouw profiel goed aansluit bij de vacature, plannen we een eerste gesprek in met de teamleider. Dat verloopt via Skype. Wat je precies van dat gesprek kunt verwachten, verschilt per functie. Bespreek met de recruiter hoe je je het beste kan voorbereiden. Mogelijk volgt er nog een tweede Skypegesprek waarin je ook een van onze directieleden ontmoet.

Ik ben aangenomen voor de job, wat nu?

Gefeliciteerd! Je contract wordt zo snel mogelijk per post naar je toegestuurd. We sturen je ook een kleine attentie om je in het team te verwelkomen. Ongeveer een week voordat je start, ontvang je van ons een uitnodiging voor het introductieprogramma en een persoonlijk inwerkprogramma. Dit zal, zolang we van thuis uit moeten werken, online plaatsvinden. Met het aangepaste programma willen we je toch zo goed mogelijk laten kennismaken met ChipSoft. 

Onze hardware-afdeling zorgt ervoor dat je feilloos vanop je eigen laptop of computer kunt inloggen en aan de slag kunt. Zij staan ook altijd voor je klaar als je bijvoorbeeld problemen ondervindt om verbinding te maken met de server. Via Skype blijf je ook dagelijks in contact met je teamgenoten. Je staat er dus niet alleen voor!

Wat doen jullie ter bescherming van jullie medewerkers tegen COVID-19?

De gezondheid van onze collega's is superbelangrijk. We volgen daarom de richtlijnen van het Crisiscentrum: iedereen werkt thuis. Nieuwe collega's die aan de slag gaan bij ChipSoft krijgen een thuiswerkkit en volgen een online inwerkprogramma. Daarbij worden ze begeleid door de ChipSoft Academy en natuurlijk ook door hun eigen teamleden.

Helpen jullie op enige manier om COVID-19 te bestrijden?

Deze periode is voor iedereen zeer ingrijpend en vraagt om aangepaste ondersteuning van alle artsen, verpleegkundigen en ondersteunend personeel. Wij doen ons uiterste best om zorgorganisaties te voorzien van de allerbeste ICT-dienstverlening. Dat doen we o.a. met aanpassingen in onze software en door het beschikbaar stellen van videoconsult, waarmee zorgverleners op afstand contact kunnen hebben met patiënten en zij niet fysiek bij elkaar hoeven te komen. Bovendien zijn heel wat collega's die zelf uit de zorg komen opnieuw deeltijds aan de slag in zorginstellingen.