• 1 juni 2020 -

    Huisartsenpraktijk De 1e Lijn in Den Hoorn ruilt haar huidige huisartseninformatiesysteem (HIS) in voor het innovatieve en toekomstbestendige HiX. Dit moderne, geïntegreerde huisartsensysteem biedt de huisartsen van Huisartsenpraktijk De 1e Lijn optimale ondersteuning bij hun dossiervoering.


    Met HiX leggen de huisartsen van Huisartsenpraktijk De 1e Lijn hun consulten efficiënt en gestructureerd vast. Tijdens de consulten krijgen zij hulp van geïntegreerde standaarden en formularia en kunnen zij belangrijke patiëntinformatie zoals metingen en uitslagen inzien, zonder de consultregistratie te verlaten. Hierdoor hebben zij altijd in een oogopslag een totaalbeeld van hun patiënt.

    Hergebruik gegevens

    Eenmaal vastgelegde gegevens worden in HiX handig hergebruikt. Hierdoor behoren dubbele registraties tot het verleden en vermindert het risico op foutieve registraties. Bovendien worden belangrijke indicatoren vrijwel moeiteloos uit HiX opgehaald voor aanlevering aan diverse instanties.

    Samenwerking

    HiX faciliteert bovendien samenwerking met andere zorgverleners rondom de patiënt, doordat gegevensuitwisseling mogelijk is met onder andere apotheken, ziekenhuizen, verpleging- en verzorgingshuizen, thuiszorg, revalidatiecentra en de GGZ. Hierdoor biedt HiX een regionale functie.

    "Direct aansprekend"

    Esther Husen, Iris Martha en Marijke Pollemans, praktijkhouders bij Huisartsenpraktijk De 1e Lijn, beginnen liever vandaag dan morgen met HiX. Husen: "Op 1 juli gaat OPEN van start en ons vorige HIS ondersteunt dit niet zoals wij graag willen. We hebben vervolgens verschillende HIS'en bekeken en een voorselectie gemaakt. Wij willen een toekomstbestendig systeem van een sterke, degelijke leverancier. Eigenlijk vonden we de HIS'en op de markt een beetje op elkaar lijken, totdat we een demo van HiX kregen. We waren allemaal meteen verkocht."

    "Toekomstbestendig"

    Wat de huisartsen met name aanspreekt, is de hoeveelheid beschikbare informatie en het feit dat het systeem meedenkt terwijl ze typen. Husen: Dat voelt heel goed, want daardoor hoeven we straks minder te corrigeren. Uiteindelijk hebben de toekomstbestendigheid van HiX en de innovatiekracht van ChipSoft de doorslag gegeven bij onze keuze. Daarbij werkt zo'n zeventig procent van de ziekenhuizen met HiX. Ik verwacht dat dit onze communicatie met die ziekenhuizen beter en gemakkelijker maakt. Ik kijk erg uit naar HiX en zou er nu al graag mee beginnen."

     


    *Foto genomen voor COVID

     

    Meer nieuws lezen

Kan ik u helpen?

. . .
De chat is beëindigd