SEIN, expertisecentrum voor mensen met epilepsie en slaapstoornissen, gaat zorgprocessen optimaliseren met HiX, het elektronisch patiëntendossier van ChipSoft. Hiermee zet SEIN stevig in op innovatieve ICT-oplossingen die de registratielast voor zorgprofessionals verminderen. Ook krijgen de patiënten van SEIN een gepersonaliseerd portaal, zodat zij actiever kunnen bijdragen aan de eigen behandeling.

SEIN en ChipSoft gaan een langdurige samenwerking met elkaar aan. Die leidt ertoe dat zorgverleners die op verschillende locaties werken in één geïntegreerd dossier kunnen samenwerken. Hiermee beschikken zij allemaal over dezelfde gegevens.

Vaste en mobiele devices

In HiX krijgen de artsen en overige behandelaars op hun pc, laptop of mobiele device – via HiX Mobile - functionaliteiten aangereikt die optimaal aansluiten bij hun rol binnen het behandelproces. Eenmaal geregistreerde gegevens worden handig hergebruikt en behandelaars die samen een patiënt behandelen, raadplegen eenvoudig elkaars registraties. Het nieuwe EPD voorziet SEIN van optimale ondersteuning voor gegevensuitwisseling met andere zorginstellingen en met de patiënt.

"Hoger niveau"

Jean Willem Barzilay : "Met de komst van HiX kunnen wij de processen binnen SEIN verder optimaliseren en naar een hoger niveau tillen. Hiermee ondersteunen we onze medewerkers om de werkzaamheden beter uit te kunnen oefenen en kunnen we onze patiënten nog beter van dienst zijn met onze expertise."

Over SEIN

SEIN is een vooruitstrevend expertisecentrum met focus op drie gebieden: epilepsie, slaapstoornissen en syncope. SEIN verhoogt de kwaliteit van leven van mensen met deze aandoeningen en stelt daarbij de mens centraal. Dit betekent onder meer dat SEIN aanspreekbaar, open en transparant is in de communicatie en voortdurend investeert in onderzoek om de beste behandelingen te kunnen geven.


Hans Mulder van ChipSoft en Jean Willem Barzilay van SEIN tekenen de overeenkomst