HiX vernieuwt continu. Het zit bovendien vol
handigheden die uw gebruikers misschien nog niet kennen. Via
HiX-update blijft u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen,
tips en tricks. In deze editie: de Zelfservicekiosk.
Efficiëntie
De Zelfservicekiosk is hét middel om de rijen voor uw balies te
verkorten en de patiëntgegevens up-to-date te houden. Efficiënt
voor u en een prettige service voor uw patiënt. In ziekenhuizen
Bravis, Tjongerschans en Antonius Sneek/Emmeloord is de kiosk
inmiddels al niet meer weg te denken.
Patiënt
checkt gegevens
Patiënten kunnen zich met een officieel identiteitsbewijs
aanmelden bij de Zelfservicekiosk in de centrale hal of op de
poliklinische afdeling. Na het scannen van dit document haalt de
kiosk de persoonlijke gegevens van de patiënt op uit HiX: naam,
adres, huisarts, apotheek, verzekering, enzovoorts. De patiënt
kan onjuiste gegevens snel en eenvoudig corrigeren en aanvullen
via het touchscreen. Zij kunnen ook hun gegevens wijzigen door de
juiste informatie uit de Gemeentelijke basisregistratie
persoonsgegevens (GBA) over te halen en op te slaan.
Patiënten
kunnen via de zelfservicekiosk onder meer gegevens verifiëren en
aanpassen in hun EPD.
Ideaal
voor vragenlijsten
Als zorgorganisatie bepaalt u zelf welke gegevens de patiënt mag
wijzigen. Alle mutaties die de patiënt doorvoert, maken direct
onderdeel uit van het ZIS/EPD. Hierdoor beschikken alle betrokken
behandelaren en administratief medewerkers onmiddellijk over de
juiste, actuele gegevens. De kiosk is ook bij uitstek geschikt om
patiënten vragenlijsten zelf digitaal te laten invullen, zoals de
MRSA-vragenlijst .
Afspraaksturing
voor patiënten
De kiosk toont op overzichtelijke wijze de afspraak en de
patiënt kan zich eenvoudig aanmelden. Desgewenst maakt hij
een afdruk van zijn afspraak en de bijbehorende looproute,
zodat hij precies weet waar en bij wie hij wordt verwacht.
De patiënt neemt plaats in de wachtkamer en zijn
behandelaar ontvangt een signaal dat hij aanwezig is.
Printen
en barcodescanner
De Zelfservicekiosk kan printen en identiteitsbewijzen
scannen, maar beschikt ook over een barcodescanner om
patiëntbarcodes in te lezen en een optie om de pasfoto van
het identiteitsbewijs in te lezen in HiX. In combinatie met
de data in het EPD biedt de kiosk veel mogelijkheden
Voordelen
• Kortere rijen voor de balies
• Betere doorstroming van patiënten
• Administratief werk verschuift naar de patiënt
• Gegevens staan direct in EPD
• Patiëntvriendelijk imago
• Kwaliteit van registraties door actieve controle van
de patiënt
Meer weten? Heeft u vragen naar aanleiding van deze HiX update? Neem contact op met de afdeling Marketing & Communicatie van ChipSoft via communicatie@chipsoft.nl of via telefoonnummer 020-49 39 000.