HiX in HagaZiekenhuishttps://www.chipsoft.nl/oplossingen/438/HiX-in-HagaZiekenhuisHiX in HagaZiekenhuis

 

 

HiX in HagaZiekenhuishttps://www.chipsoft.nl/oplossingen/438/HiX-in-HagaZiekenhuisHiX in HagaZiekenhuis

Het HagaZiekenhuis is 3 juni 2016 succesvol overgestapt op HiX, het elektronisch patiëntendossier (EPD) van ChipSoft. Na maanden van voorbereiding door honderden medewerkers en de opleiding van bijna 4000 medewerkers werkt het HagaZiekenhuis nu met een ‘state of the art’ EPD. Alle stappen in de zorgprocessen zijn hierin samengebracht.

Karel Ronday, directeur Medische Zaken

"We waren aan verandering toe. Tegenwoordig wordt veel meer van ICT verwacht; het moet de linker én rechterhand van een zorgverlener zijn. Met HiX kiezen we voor kwaliteit, gebruikersvriendelijkheid én integraliteit. Alle onderdelen van HagaZiekenhuis werken nu in één systeem samen. Oók het Juliana Kinderziekenhuis en het Hartcentrum. Hierdoor kunnen we beter samenwerken en wordt het beheer gemakkelijker."

Wát een commitment

"Voor mij persoonlijk was de implementatieperiode ontzettend interessant en spannend. Interessant, om als dokter vanuit zorgperspectief mee te kijken hoe je het systeem inricht. En spannend, omdat er zoveel van ICT afhangt. ICT is zó belangrijk. Niet alleen bij het in kaart brengen en ondersteunen van patiëntenzorg, maar bijvoorbeeld ook bij logistieke zaken als het bestellen van essentiële bloedproducten. Als ICT niet goed werkt, kom je als ziekenhuis knarsend tot stilstand."

Trots

"Zo vlak na de livegang ben ik ontzettend trots. Vanuit de organisatie is een onwaarschijnlijk commitment getoond; de werkgroepen zijn zeer actief geweest. Er is bloed, zweet en tranen geplengd. Prachtig om te zien! Als ziekenhuis kunnen we hartstikke trots zijn met waar we nu staan. We hebben een heel mooi en toekomstbestendig systeem, dat onze zorgverleners op een prettige wijze bedient. Maar we zijn er nog niet. We blijven op zoek naar verbetering!"

Jan van Rijn, programmadirecteur

"Zo…. we staan bovenop de Mont Ventoux. Het uitzicht is geweldig, maar het ging niet vanzelf." 10 minuten na de druk op de knop in het auditorium ploft programmadirecteur Jan van Rijn neer op de bank in de ziekenhuishal. Jan, die in zijn vrije tijd graag op de racefiets zit, vergelijkt de implementatie van HiX graag met de beklimming van zijn geliefde alpenreus.

Was het een mooie rit?

"Ja, om de vergelijking met de Mont Ventoux door te trekken: 2 jaar geleden begonnen we de contractbesprekingen met ChipSoft. Dat was een stijgingspercentage van 3%. Vervolgens rijd je 10 km door het bos met een stijging van 10%. Daarna fiets je nog een stuk boven de boomgrens met tegenwind en uiteindelijk bereik je trots de top. Straks mogen we lekker afdalen, maar de rit is nog niet voorbij en we komen bij het in gebruik nemen van HiX beslist nog wel een paar colletjes tegen."

Welk gevoel overheerst na dit traject? 

"Over de gehele linie gaan we er als ziekenhuis op vooruit. Er is meer data voor meer groepen op eenduidige wijze beschikbaar. Dat resulteert in betere zorg, daar ben ik van overtuigd. Na alle stress en drukte ben ik tevreden over waar we nu staan, maar ik denk dat ik over een jaar nóg tevredener ben. Er zit namelijk potentie in HiX."

Meer lezen?

Wilt u meer lezen over de livegang van het HagaZiekenhuis? Bekijk hier het volledige online magazine: 'Live met HiX! Het beste voor de patiënt'.


GP0|#adea3465-bcad-45a2-96dd-8f9d8c2d87b6;L0|#0adea3465-bcad-45a2-96dd-8f9d8c2d87b6|Implementatie;GTSet|#22330115-d00b-41a5-a8fa-382778f5d637;GP0|#14eb5a66-b995-4b8d-8a5f-ce54a70b87f9;L0|#014eb5a66-b995-4b8d-8a5f-ce54a70b87f9|Ziekenhuizen;GP0|#9046ed92-63ad-45f8-a594-18a52e94e739;L0|#09046ed92-63ad-45f8-a594-18a52e94e739|Datawarehouse

 Related Items

Kan ik u helpen?

. . .
De chat is beëindigd