HiX
vernieuwt continu. Het zit bovendien vol handigheden die gebruikers
misschien nog niet kennen. Via HiX update blijft u op de hoogte van
de laatste ontwikkelingen, tips en tricks. In deze editie:
capaciteitsmanagement.
HiX
biedt uitgebreide mogelijkheden voor optimaal capaciteitsmanagement
op strategisch, tactisch en operationeel niveau, in combinatie met
advies van ervaren consultants in capaciteitsmanagement in
ziekenhuizen.
Operationeel
capaciteitsmanagement
ChipSoft
heeft de dienstverlening op het gebied van operationeel
capaciteitsmanagement uitgebreid met taakgericht sturen op ontslag.
Taakgericht sturen op ontslag heeft als doel de patiënt niet langer
dan medisch noodzakelijk in het ziekenhuis te laten verblijven.
Stuurtaken brengen de activiteiten van de verschillende betrokkenen
binnen het zorgproces in kaart. Op deze wijze worden logistieke
vertragingen in het ontslag beperkt, met als uiteindelijke
resultaat verkorting van de ligduur.
Duidelijker
inzicht
Taakgericht
sturen op ontslag bevat een set van rapportages op het gebied van
ligduur per afdeling en inzicht in de reden van vertraging ten
opzichte van de voorlopige ontslagdatum. Daarnaast bevat HiX
inrichting, waarmee duidelijker inzicht verkregen kan worden in de
verschillende taken die open staan voor een patiënt, zodat alle
betrokkenen binnen het zorgproces rondom de patiënt weten wat er
wanneer van hen verwacht wordt.
Advies
en opleiding
Voor
het werken met stuurtaken is een voorlopige ontslagdatum
noodzakelijk. Bovendien betreft het een andere manier van werken.
Wij bieden dus graag advies en opleiding voor de verschillende
betrokkenen om de benodigde veranderingen optimaal door te voeren.
Tactisch capaciteitsmanagement
Momenteel werken we hard aan verdere
ondersteuning van tactisch capaciteitsmanagement. Hoe ziet de
verwachte bezetting er de komende 3 maanden tot een jaar
eruit? Wat is de wachtlijst en zijn er voldoende OK-sessies
voor de verschillende specialisten? Samen met onze
consultants bieden wij u een helder inzicht, zodat u hier als
zorginstelling optimaal op kunt anticiperen. Op dit moment
zijn we bezig met een proefproject om te zien hoe we hier
optimaal verder invulling aan kunnen geven.
Meer weten? Heeft u vragen naar aanleiding van deze HiX update? Neem contact op met de afdeling Marketing & Communicatie van ChipSoft via communicatie@chipsoft.nl of via telefoonnummer 020-49 39 000.
Omwille van privacy gebruiken wij in onze uitingen louter
beeldmateriaal met fictieve gegevens. Aan de informatie en de
afbeeldingen, zoals die in deze mailing worden weergegeven,
kunnen geen rechten worden ontleend. Niettemin kan het voorkomen dat de genoemde oplossingen inmiddels zijn ingehaald door nieuwe ontwikkelingen.