• Nr. 28 | 14 april 2020


    HiX update COVID-19 editie 5
    Eerder hebben wij u geïnformeerd over onze ICT-ondersteuning in HiX ten behoeve van de zorg voor patiënten met COVID-19. Met dit schrijven ontvangt u een update. Heeft u de vorige HiX updates gemist? Klik hier voor de eerste editiede tweede editiede derde editie en de vierde editie.

    ICD-10-codelijst en Diagnosethesaurus
    Op verzoek van de Nederlandse wetenschappelijke verenigingen is er, in verband met COVID-19, opnieuw een update van de Diagnosethesaurus gepubliceerd, namelijk versie 3.10. Deze kunt u downloaden via uw DHD-omgeving.
    Tevens heeft het RIVM een nieuwe ICD-10-codelijst gepubliceerd. Dit betreft versie v15b. U wordt geadviseerd beide versies zo snel mogelijk te importeren in HiX.
    Indien u nog gebruikmaakt van een oudere versie van de ICD-10 en Diagnosethesaurus, is het geen probleem om een versie over te slaan en direct de nieuwste versie te importeren.
    Meer informatie is te lezen in FAQ FLBZ036 op onze supportsite.

    COVID-19 Dashboard Datawarehouse
    In een eerdere HiX Update meldden wij dat er in samenwerking met diverse ziekenhuizen een COVID-19 Dashboard is gelanceerd. Door het gebruik van dit dashboard door meer dan 25 zorginstellingen in Nederland en België zijn diverse extra wensen boven water gekomen. In de afgelopen twee weken is het dashboard verder ontwikkeld, zodat inmiddels versie 1.4 via de supportsite beschikbaar is gesteld. 
    Naast de kerngetallen bevat het dashboard inzichten in (opgenomen) patiënten met isolatie-indicaties, besmettingen, verdenkingen en eventueel extra isolatie-indicaties. Uiteraard zijn er exportmogelijkheden en kan vanuit het dashboard direct worden doorgeklikt naar de registraties in HiX.

    Ondersteuning beheerorganisatie
    Ons aanbod blijft staan om uw zorginstelling te ondersteunen bij beheerwerkzaamheden. Veel applicatiebeheerders hebben een achtergrond in de zorg en zijn in deze periode weer ingezet in het primaire proces. Dit gat kan desgewenst door onze consultants (op afstand) worden opgevangen.
    Wij blijven via de reguliere route en op de reguliere momenten onze software en content uitleveren. Het is van groot belang dat in uw zorginstelling altijd de laatste hotfix wordt geïnstalleerd. Zonder de laatste hotfix kunt u onze oplossingen niet in gebruik nemen.
    Heeft u vragen of heeft u hulp nodig? Neem dan via de reguliere kanalen contact met ons op.

    Meer weten?
    Heeft u vragen naar aanleiding van deze HiX update? Neem contact op met de afdeling Marketing & Communicatie van ChipSoft via communicatie@chipsoft.be of via telefoonnummer +32 34 58 47 37.


    Omwille van privacy gebruiken wij in onze uitingen louter beeldmateriaal met fictieve gegevens. Aan de informatie en de afbeeldingen, zoals die in deze mailing worden weergegeven, kunnen geen rechten worden ontleend. 

    Copyright © 2020 ChipSoft, All rights reserved.


Kan ik u helpen?

. . .
De chat is beëindigd