​Kun je in de agenda zien wanneer een afspraak is gemaakt en door wie?       

Zowel het moment van het maken van een afspraak als alle mutaties erop, worden in de database opgeslagen. Deze zijn dan ook inzichtelijk in HiX.

Werkt HiX met automatische afspraakherinneringen vanuit het systeem?

Het is mogelijk om patiënten automatisch te sms'en of te e-mailen over een afspraakherinnering. Daarnaast hebben patiënten de mogelijkheid om vanuit het patiëntenportaal de afspraak gemakkelijk toe te voegen aan hun Outlook of Google agenda.

Kun je een patiënt inschrijven aan de hand van een BSN nummer?

Met het BSN nummer kunnen in HiX alle patiëntgegevens van de patiënt worden opgehaald. Op die manier kan een inschrijving snel en gemakkelijk verlopen.

Op welke manier zorg je er in HiX voor dat elke vraag en elk antwoord aan de patiënt ook worden gedeclareerd?

Aan ieder consult hangt een verplichte verrichting, bijvoorbeeld bij een agenda afspraak of bij het afhandelen van een eConsult. Daarnaast zijn er ook dag overzichten beschikbaar voor controles. Op deze manier kan het declaratieproces nauwkeurig verlopen.

Hoe gaat het koppelen van elektronische post?

Alle elektronische post wordt direct aan het dossier gekoppeld en is daarmee ook onderdeel van het patiëntendossier. De correspondentie is dus terug te vinden in het dossier. Voor het verwerken van de post kan gebruik worden gemaakt van het Postvak IN. Hier kunnen de berichten bijvoorbeeld aan een ICPC code gekoppeld worden en kunnen er gemakkelijk vervolgacties uitgezet worden. Ook is het inzichtelijk voor de verschillende zorgverleners binnen de praktijk of correspondentie geaccordeerd is.

Kun je vanuit HiX een verwijzing sturen via ZorgDomein?

In HiX wordt gebruik gemaakt van de integratie van ZorgDomein via de ZorgDomein 2.0 FIHR koppeling. Deze koppeling kan binnen het dossier van de patiënt worden geopend, rechtstreeks vanuit het consult.

Is er een mogelijkheid om op basis van het telefoonnummer van een inkomend gesprek een patiëntendossier te openen?

Op dit moment bestaat er een dergelijke telefoonkoppeling met VCare. Wanneer iemand belt, laat HiX laat de patiënt(en) zien waarbij dit telefoonnummer is geregistreerd. Dit zijn dan de in HiX bekende patiënten uit hetzelfde woonverband. Het dossier van de patiënt om wie het gaat kan dan op gemakkelijke wijze erbij worden gepakt.

Kunnen er 'To do's' in de agenda worden gezet, gekoppeld aan een dossier, zonder dat patiënt hier melding van krijgt in zijn eigen portaal? Bijvoorbeeld de melding "specialistenbrief in de gaten houden".

Voor 'To do's' kan in HiX gebruik gemaakt worden van de taken/orders. Het is mogelijk om een taak, met een bepaalde datum, naar de eigen werklijst te sturen als reminder. Zo heeft de zorgverlener één handig overzicht van alle taken in de werklijst.

Meer weten? Lees meer over Huisartsenzorg en Eerstelijnszorg of neem contact met ons op via communicatie@chipsoft.nl.